Mantelzorger van de zaak

Senior Service biedt organisaties ondersteuning in de vorm van thuishulpen om mantelzorgtaken van werknemers op te vangen. Ondersteun hen als werkgever en bied de beste secundaire arbeidsvoorwaarde in deze tijden, terwijl uw verzuimcijfers dalen. Fijn voor elkaar!

thuishulp

Verzuim door mantelzorg

Binnen uw organisatie heeft u ook mantelzorgers aan het werk. Sterker nog, u kunt ervan uitgaan dat het om 25% van uw medewerkers gaat. Deze mantelzorgers krijgen heel veel op hun bordje. Denk aan de zorg voor hun ouders, buren en naasten. Iemand die even ondersteuning nodig heeft na een ziekenhuisopname. Wat lekkers te eten brengen tussen werk en gezin of zelfs tijdelijk blijven slapen bij een naaste. En dat alles naast de inzet voor u op uw werkvloer. U kunt zich voorstellen dat dit vaak niet tegelijk en even goed kan.

Van deze 25% medewerkers is een deel overbelast aan het raken of is dit al. Verzuim vanwege mantelzorg is het gevolg. Dit kunt u als werkgever voorkomen. De thuishulpen van Senior Service kunnen tijdelijk of structureel meehelpen in de mantelzorg van uw medewerker. Het bepalen van de juiste combinatie tussen wat uw medewerker graag zelf doet en waar onze medewerker aanvult is wat ons dagelijks werk is.

25% van de medewerkers is mantelzorger

Nationaal Mantelzorgonderzoek 2022
18% van het verzuim is gerelateerd aan mantelzorg 
balans
71% van de medewerkers vindt ondersteuning bij het combineren van zorg en werk belangrijk
senior
44% van de werkgevers is niet op de hoogte van de mantelzorgtaken van haar medewerkers 

Case: Financiële gevolgen van overbelasting door mantelzorg

Recent heeft Senior Service bij een werkgever met ruim 4000 mensen in dienst op basis van data mogen berekenen wat de financiële gevolgen zijn van overbelasting door mantelzorg onder medewerkers en hoe dit op een positieve manier is om te keren.

Klik om de hele case te lezen
Cliënt en thuishulp

Onze oplossing

Er zijn heel veel goedbedoelde initiatieven rondom dit onderwerp. En allen zijn belangrijk. Maar u wilt uw medewerker niet alleen van advies voorzien of naar de juiste loketten wijzen. U wilt nu een oplossing, soms vandaag nog.

Senior Service biedt werkgevers twee pakketten om niet alleen advies te geven, maar ook direct te kunnen handelen.

Lidmaatschap

Senior Service werkt met een lidmaatschap, dit bestaat uit een gratis kennismakingsgesprek, direct advies van een lokale coördinator en voorrang voor uw medewerker bij het aanvragen van ondersteuning. Hiernaast zijn er nog tal van andere voordelen.

Als werkgever kunt u een collectief lidmaatschap aanvragen voor al uw medewerkers.

Senior Service cliëntenkaart

Ondersteuning

Uiteindelijk wilt u dat geen van uw medewerkers uitvalt vanwege mantelzorg. Dat betekent dat u echt wilt helpen met ondersteuning. Via Senior Service kunt u deze ondersteuning inzetten en vergoeden (binnen een door u bepaald kader). Samen met Senior Service maakt u een afspraak die uniek is voor u als werkgever. Hiermee heeft u een unieke secundaire arbeidsvoorwaarde gecreëerd.

Afspraak maken
200814-Senior Sevice website_DSA0349.jpg