Terug naar overzicht
20 jun

Ons werk

Ingezonden: ''Wat mijn speciaaltje zo bijzonder maakt''

Thuishulp ellen gerritsen (ede)

Door: Ellen Gerritsen, medewerker regio Ede

 

Hallo!

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Ellen Gerritsen uit Ede. Sinds januari 2016 ben ik werkzaam bij Senior Service. Voordat ik bij Senior Service ging werken, ben ik werkzaam geweest als secretarieel en administratief medewerkster bij Menzis. Na een hernia operatie werd ik gedwongen om ander werk te gaan doen, hele dagen op een stoel achter een computer was uitgesloten. Ja en dan? Een goede kennis van mij werkt ook bij Senior Service en door haar verhalen werd ik zó enthousiast dat ik ben gaan solliciteren. Al vrij snel werd ik ingezet bij “mijn speciaaltje”

“Voor dit werk kun je geen diploma halen, je hart en intuïtie zijn je diploma.”

“Mijn speciaaltje” klinkt als een warme band en een vlot verloop. Inmiddels is dat ook zo en daar ben ik heel erg dankbaar voor, maar och och het heeft even geduurd voordat ze mij accepteerde. Mevrouw heeft Alzheimer, is erg achterdochtig en soms ook behoorlijk opstandig. Zo liet ze mij in het begin niet eens binnen en ik zag dat als falen. Na een paar keer heb ik de knop omgezet en tegen mezelf gezegd : “Dit gaat mij lukken!”. Ik ben haar anders gaan benaderen en van lieverlee ging het steeds beter. Inmiddels maken we veel uitstapjes en hebben wij samen de grootste lol.

 

Thuishulp en cliënt op terras

 

Genieten met volle teugen

Samen met mijn collega hebben we al verschillende bezoeken met mevrouw aan familie gebracht en we hebben zelfs een hotelovernachting in Valkenburg georganiseerd. Helaas is het korte termijngeheugen slecht, bij thuiskomst weet mevrouw al niet meer dat we weg zijn geweest maar in het moment zelf geniet ze met volle teugen. We plukken de bloemen waar we bij kunnen. Wat “mijn speciaaltje” zo bijzonder maakt, is haar geweldige humor, altijd in voor een uitstapje en zo ontzettend dankbaar. Soms kan ze ineens ook heel erg boos op me worden maar dat vat ik niet persoonlijk op, ze is dan duidelijk de regie kwijt en raakt in paniek. Als ik dan ‘s middags weer kom is ze het alweer vergeten en krijg ik een lekker kopje thee. Ik geloof zeker dat mevrouw mij inmiddels vertrouwt en zich veilig voelt bij mij. Mooier kan het niet, volhouden en er vertrouwen voor terug krijgen. Voor dit “werk” kun je geen diploma halen, je hart en intuïtie zijn je diploma.

 

Cliënt met honden

 

De tijd kunnen nemen

Wat Senior Service vooral biedt en wat ik elke senior ook gun is : Tijd voor de cliënt. Geen gehaast maar er kunnen zijn waar en wanneer nodig. Soms kan ik gewoon iets langer bij mevrouw blijven en kan ik alle tijd voor haar nemen. Wanneer ik haar dan een knuffel geef en de deur achter mij dicht trek, denk ik: Ik heb de mooiste baan die je je kan wensen, er zijn voor je medemensen en ga ik met een glimlach op mijn gezicht naar huis. Dat was toen ik nog op kantoor werkte toch wel anders. Ik ben elke dag nog blij dat ik deze stap heb gezet door in de zorg te gaan werken, deze jas zit mij als gegoten.

Mijn tip voor de zomermaanden: Wat ik al eerder schreef “Pluk de bloemen waar je bij kan en houd het hoofd koel.”

Mariececile Ridderikhoff Clientenadvies

Meer informatie

Meer informatie? Heeft u een vraag of wilt u meer weten over een bepaald onderwerp?
Onze adviseurs staan altijd voor u klaar.