Terug naar overzicht
29 sep

Ons werk

Hoe bereidt Senior Service zich voor op de herfst?

Thuishulp winter

De ‘R’ zit in de maand en dat betekent dat het jaarlijkse griepseizoen voor de deur staat.  Neem daarbij het toenemende aantal corona besmettingen in Nederland en de onlangs afgekondigde strengere maatregelen. Wij begrijpen dat dit voor veel onrust en vragen kan zorgen, zeker nu tijdens de koude herfstmaanden. Hoe bereidt Senior Service zich voor op de herfst?

Coronalijn voor ouderen

Dat de toename in het aantal besmettingen zorgt voor meer vragen en onrust onder ouderen, merkt ook de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen (ANBO).  Afgelopen week hebben zij de speciale coronalijn voor ouderen heropend. Ouderen kunnen bij deze telefoonlijn terecht voor al hun vragen met betrekking tot het coronavirus.  Hieruit blijkt dat veel ouderen vrezen voor eenzaamheid bij een eventuele nieuwe lockdown. Senior Service vindt het daarom belangrijk om juist te kijken naar wat er allemaal wél mogelijk is. Zo voorkomen we dat ouderen in een sociaal isolement terecht komen. 

 

Kijken naar wat er allemaal wél mogelijk is.

Veiligheid voorop

Vanaf het begin van de coronavirus kijkt Senior Service samen met haar thuishulpmedewerkers naar wat er allemaal nog wél kan. Denkt u bijvoorbeeld aan (video)bellen met een cliënt, het brengen van een verse maaltijd en boodschappen of het begeleiden van een cliënt naar een afspraak. Dit waren creatieve oplossingen die vooral in het begin veel werden aangeboden. Inmiddels hebben onze medewerkers veel ervaring in deze tijd en kunnen we verantwoord reguliere ondersteuning bieden. De veiligheid van onze cliënten en medewerkers staan hierbij altijd voorop.  Senior Service volgt hierbij alle aanbevelingen van het RIVM en de maatregelen van het kabinet. 

Communicatie en feedback

Om goed voorbereid te zijn op de herfstperiode, waarin mogelijk een toename van het aantal hulpvragen is te verwachten, vindt Senior Service het belangrijk om goed te communiceren. Zo wordt er actief schriftelijk en telefonisch gecommuniceerd met medewerkers, families, cliënten en collega's in de zorg.  Daarnaast worden er vanuit de directie wekelijks, en indien nodig vaker, videoboodschappen gedeeld om extra tekst en uitleg te geven bij de situatie. Hiermee willen we iedereen extra informeren en op de hoogte houden.  Ook vragen wij regelmatig om feedback van onze medewerkers en cliënten. Zo zorgen wij er samen voor dat wij mantelzorgers kunnen blijven ondersteunen  en onze cliënten prettig thuis kunnen blijven wonen. Dat is fijn voor elkaar!

 

Ondanks de aangescherpte maatregelen gaat onze ondersteuning bij cliënten thuis en in een zorginstelling gewoon door. Lees  hier ons artikel  'Senior Service gaat gewoon door, maar we zijn wel extra alert'.

 

Mariececile Ridderikhoff Clientenadvies

Meer informatie

Meer informatie? Heeft u een vraag of wilt u meer weten over een bepaald onderwerp?
Onze adviseurs staan altijd voor u klaar.