Terug naar overzicht
21 dec

Ons werk

Werken bij Senior Service: “Het voelde gelijk als een warm bad.”

Quote van medewerker Yolanda

Tijdens haar zoektocht naar een nieuwe baan besefte Yolanda dat ze met haar empathie, geduld en nauwkeurigheid wel eens op haar plaats zou kunnen zijn in de ouderenzorg. In deze rubriek vertellen onze enthousiaste medewerkers over hun ervaringen in de ondersteunende mantelzorg. Wat motiveerde hen om voor dit beroep te kiezen en wat willen ze anderen graag meegeven? Yolanda vertelt je er alles over.

Wat motiveerde je om te beginnen in de ouderenzorg en specifiek mantelzorgondersteuning bij Senior Service? “Door een reorganisatie in 2017 verloor ik mijn baan als secretaresse bij een zorgwooncentrum. De zoektocht begon en ik sloot mij aan bij een vrijwilligersorganisatie voor en door vijftigplussers, genaamd ‘Werken voor elkaar’. Tijdens de zoektocht kwam ik erachter dat ik affiniteit heb met senioren. Ik ben heel empathisch, geduldig en nauwkeurig: de ingrediënten voor een baan in de ouderenzorg. Tijdens een training kreeg ik de vraag bij welke zorgorganisatie ik graag zou willen werken. Toen kwam ik op Senior Service. Ik maakte een afspraak voor een koffiegesprek met Hermien, de toenmalige regiocoördinator Kop van Noord-Holland. Dat klikte zo goed! Het voelde gelijk als een warm bad. En zo geschiedde: ik werd aangenomen en begon vol goede moed aan mijn nieuwe avontuur bij Senior Service. Waar ik nu al ruim 4 jaar met heel veel plezier en passie werk!”

Heb je een voorbeeld van een moment waarop je echt het gevoel had dat je het verschil hebt gemaakt in het leven van een senior? "Eén van mijn eerste cliënten, Mevrouw B., vond alleen eten maar niks. Ze zocht de gezelligheid en warmte van samen eten en dat heb ik haar kunnen geven. Dat is toch mooi!”

“Ik wil zorgen voor senioren, zoals ik zelf ook graag verzorgd zou willen worden.”

Wat vind je het meest lonend aan het werken met senioren? "Het is heel lonend dat je de laatste fase van het leven van senioren een beetje meer glans kunt geven. En dat ze de touwtjes zelf in handen houden. Ik wil zorgen voor senioren, zoals ik zelf ook graag verzorgd zou willen worden."

Op welke manier heb je gemerkt dat je werk een positieve impact heeft op de kwaliteit van leven van senioren? "Ik zeg altijd: ik schenk aandacht, bied een luisterend oor en een helpende hand. Dat zijn voor mij de drie pijlers die de kwaliteit van leven voor senioren een positieve draai geven."

Heb je tips voor mensen die overwegen om in de zorg te gaan werken of bij Senior Service te solliciteren? "Als je een groot zorghart hebt, empathisch, geduldig en oplettend bent, dan is Senior Service de plek voor jou. Trek de stoute schoenen aan en maak een afspraak voor een koffiegesprek met de desbetreffende regiocoördinator."

Bij Senior Service delen we deze passie voor mantelzorg en persoonlijke verbinding. Onze toegewijde collega’s, zoals Yolanda, zijn het kloppende hart van onze organisatie. Als je overweegt om in de ouderenzorg te werken en op zoek bent naar een plek waar je het verschil kunt maken, nodigen we je uit om ons team te komen versterken. Samen kunnen we het leven van senioren verrijken en verbeteren.

Leonie Cruson van Cliëntenadvies

Meer informatie

Heeft u een vraag of wilt u graag een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek? Neem dan gerust contact met mij op.